woensdag 18 januari 2012

India 3

Jaipur was de volgende stop, een hele mooie stad, als je alle vuil, stof en luchtvervuiling wegdenkt. Hierboven zie je een gebouw, Hawa Mahal, waar alleen de gevel van over is.

Daarna hebben we het Amber Fort bezocht even buiten Jaipur, gebouwd in 1592.

De binnenkant is prachtig met zijn rijke decoraties.

En nog meer decoraties.

Mooie doorzichten, uitkijkjes, versierde deuren en plafonds.
Groot, veel en prachtig en ik heb het allemaal mogen bezoeken.
Ik voel me rijk.




In Jaipur wordt er heel veel handwerk gemaakt en natuurlijk textiel en veel blockprints.
We zijn in een grote textielwinkel geweest waar heel veel gemaakt en verkocht werd.
Er was ook een blokdrukdemonstratie en omdat ik te kennen gaf dat ik wist hoe het moest mocht ik demonstreren. En het is gelukt!

1 opmerking: