vrijdag 12 augustus 2011

Textiel Triënnale Doornik 2

Ik ben nog eens met een vriendin naar Doornik geweest en heb weer heel andere details gezien. Zij kijkt met andere ogen en daar leer je veel van vind ik. Hierboven zie je foto's die getransfereerd zijn op porselein. Rechtsonder een kledingstuk ook in kantachtig porselein, zeer bijzonder en fijn.

De "jurken" die Takehiko Sanada gemaakt heeft hebben een borduursel en dat had ik ook niet gezien. Allemaal verschillend en de borduurdraad is van zelf gesponnen en geoogste katoen.

En wat een verschillende patronen die hij zelf ontworpen heeft aan de hand van motieven die gebaseerd zijn op familiewapenschilden.
Ik ben steeds op zoek naar de oorsprong: waarom maakt iemand iets, wat is zijn drijfveer en hoe zit dat technisch in elkaar.
Ook hier weer oude en nieuwe technieken met elkaar verenigd.
Ik heb weer genoten en geleerd en met dubbele ogen mogen kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten