woensdag 6 juli 2011

Dagje Leuven

Vandaag met de bus naar Leuven geweest en het museum M bezocht. Het museum is volledig vernieuwd, ik was er al eens geweest maar ik had de vaste collectie nog niet bezocht. En er loopt een tentoonstelling " een romantische kijk" en ik vond het de moeite waard. 70 Nederlandse en Belgische werken uit de privéverzameling van vroegere televisiemaker Jef Rademakers.
Schilderijen met als thema: het dagelijkse leven, stadsgezicht, landschap, zeezicht en nocturne.
Natuurlijk mocht er niet gefotografeerd worden en daarom heb ik foto's gemaakt van de vloeren, wanden en plafond van het oude Vanderkelen- huis en toch stiekem een schilderij.


Daarna ben ik naar de Kruidtuin, ook in Leuven, gewandeld en daar is het heel mooi.
Een rustpunt in een drukke stad, een tuin die heel goed onderhouden is met heel veel plekjes om te zitten en te genieten.



Nog een sfeerbeeld van allemaal wit en groen.
Het was een fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten